Cykel är enkel och effektiv konditionsträning. Fartfyllda raksträckor kombineras med backar, allt för att skapa känslan av kuperad terräng. Passar alla oavsett träningsbakgrund eller ålder.

Våra Cykelpass innehåller en variation av raksträckor och backar i olika tempon och har ofta inslag av intervaller. Tuffa utmaningar blandas med lättare partier för att du ska få ha roligt och svettas på samma gång. Genom att engagera stora muskelgrupper ger Cykel en bra konditionstränande effekt. Instruktören lägger själv upp sitt pass och finns hela tiden där för att guida, peppa och utmana dig. Genom det skapas variation i både musik och upplägg. Kombinera gärna Cykel 40 med någon av våra andra gruppträningsklasser, till exempel CXWORX®, Core Control eller BODYPUMP®.

Bra att veta

Precis som på alla våra cykelklasser väljer du själv hur du vill cykla. Be instruktören om hjälp om du inte vet hur du ska ställa in cykeln. Observera att din benlängd kan påverka möjligheterna att få till en bra inställning.

Du kan cykla i träningsskor eller cykelskor med SPD clips. Vi svettas mycket under våra cykelpass och därför rekommenderar vi att du tar med en handduk och en vattenflaska. Passets längd är 40 min.

ACCESS

Giltigt IKSU-kort
Entré

 

PLATS

IKSU sport
IKSU spa

VISA PASS
Kommande pass
Anläggning Tid Beskrivning Instruktör Bokningar
tisdag 2017-02-28
IKSU spa 11:15 - 11:55 Cykel 40 Isabell Kangas 8/20 Boka
IKSU sport 18:05 - 18:45 Cykel 40 Sofie Söderlund 46/70 Boka
IKSU spa 19:15 - 19:55 Cykel 40 Ulrika Lundgren 11/20 Boka
onsdag 2017-03-01
IKSU spa 11:15 - 11:55 Cykel 40 Therese Bäckström 9/20 Boka
IKSU sport 17:10 - 17:50 Cykel 40 Sara Johansson 31/70 Boka