Cykel är enkel och effektiv konditionsträning. Fartfyllda raksträckor kombineras med backar, allt för att skapa känslan av kuperad terräng. Passar alla oavsett träningsbakgrund eller ålder.

Våra Cykelpass innehåller en variation av raksträckor och backar i olika tempon och har ofta inslag av intervaller. Genom att engagera stora muskelgrupper ger Cykel en bra konditionstränande effekt. Som deltagare kan du enkelt anpassa din ansträngningsnivå genom att öka och minska motståndet på cykeln. Instruktören lägger själv upp sitt pass och finns hela tiden där för att guida, peppa och utmana dig. Genom det skapas variation i både musik och upplägg. Kombinera gärna Cykel 55 med någon av våra andra gruppträningsklasser, till exempel CXWORX® eller Core Control. Genom det får du en rejäl utmaning för hela kroppen! 

Bra att veta

Precis som på alla våra cykelklasser väljer du själv hur du vill cykla. Be instruktören om hjälp om du inte vet hur du ska ställa in cykeln. Observera att din benlängd kan påverka möjligheterna att få till en bra inställning.

Du kan cykla i träningsskor eller cykelskor med SPD clips. Vi svettas mycket under våra cykelpass och därför rekommenderar vi att du tar med en handduk och en vattenflaska. Passets längd är 55 min.

ACCESS

Giltigt IKSU-kort
Entré

 

PLATS

IKSU sport
IKSU spa

VISA PASS
Kommande pass
Anläggning Tid Beskrivning Instruktör Bokningar
tisdag 2017-06-27
IKSU sport 18:20 - 19:20 Cykel 55 Johanna Huuva 17/70 Boka
onsdag 2017-06-28
IKSU spa 18:40 - 19:40 Cykel 55 Susanne Stattin 13/20 Boka
söndag 2017-07-02
IKSU sport 09:00 - 10:00 Cykel 55 Alexandra Fischer 36/70 Boka
IKSU spa 16:45 - 17:45 Cykel 55 Carina Hansson 9/20 Boka