För dig som är nybliven mamma och vill komma i form. Fokus ligger på att träna de djupa och stabiliserande musklerna. Barnen är med på passet.

Mamma-baby är anpassad träning för dig som är nybliven mamma. Vi möter dig där du är och tar dig vidare i din träning. Mamma-baby finns som Gympa, Cirkel och Yoga. Här tränar du kondition, styrka och rörlighet med fokus på den djupa och stabiliserande musklerna. Instruktören lägger själv upp sitt pass och finns hela tiden där för att guida, peppa och utmana dig. Genom det skapas variation i både musik och upplägg. Under våra Mamma-baby pass är barnen och den sociala gemenskapen lika viktig som träningen.

Förutom Mamma-baby rekommenderar vi dig följande klasser de första månaderna efter förlossningen: Indoor Walking, Cykel, Pilates och Aqua.

Bra att veta

Ditt barn får följa med på passet tills det börjar krypa. Vi har därför inte satt någon åldersgräns. Under passet tränar vi till musik där ljudnivån är anpassad till ett litet barns öron. Som med all annan träning är det individuellt när det är lämpligt att börja träna igen. Vi rekommenderar att du varit på efterkontroll hos din barnmorska innan du börjar träna mer planerat. Barnvagnen måste du lämna utanför salen och det är därför bra att ta med en filt som barnet kan ligga på. Det är självklart okej att amma i salen om så behövs. Passets längd är 55 min. 

ACCESS

Giltigt IKSU-kort
Entré

 

PLATS

IKSU sport

IKSU plus

VISA PASS
Kommande pass
Anläggning Tid Beskrivning Instruktör Bokningar
onsdag 2016-12-07
IKSU plus 09:45 - 10:45 Mamma baby 55 Jenny Röckner 2/16 Boka
torsdag 2016-12-08
IKSU sport 10:00 - 11:00 Mamma baby 55 Sara Johansson 1/30 Boka
måndag 2016-12-12
IKSU plus 10:00 - 11:00 Mamma baby 55 Tove Thegerström 0/16 Boka
tisdag 2016-12-13
IKSU sport 12:30 - 13:30 Mamma baby 55 Ida Bentzer 0/30 Boka
onsdag 2016-12-14
IKSU plus 09:45 - 10:45 Mamma baby 55 Jenny Röckner 0/16 Boka