2020-03-31 -  

Våra anläggningar håller öppet och vi fortsätter att skapa träningsverksamhet men anpassar den för att minska smittspridningen.

IKSU följer rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten och varje dag hålls avstämningar kring läget och hur vi ska agera.

Du kommer för att träna hos oss när du är frisk. Om du känner dig hängig eller sjuk stannar du hemma precis som vanligt.

Antalet bokningsbara platser på våra gruppträningspass har reducerats. Då är vi inte så många i samma lokal och kan placera oss med längre avstånd till varandra. Själv ser du då till att du har luft till grannen, oavsett om du sitter på en cykel, ligger på en matta eller dansar.

På våra gruppträningspass ser vi till att man inte delar utrustning under passet (t ex på Total Training och Pilates Cirkel).

Om du har en egen yogamatta, ta gärna med och använd den.
Ta gärna med en egen filt till yogapassen.

Vi samlar inte in deltagarbiljetterna till våra gruppträningspass. Det är dock viktigt att du ändå checkar in och tar med din biljett till salen.

I gymmet skapas avstånd genom att vi stängt av några maskiner medan andra har flyttats. 

Närkontakt ska undvikas och därför har ett par gruppträningsformer redan utgått ur schemat. Från vecka 18 och framåt kommer vi även att ställa in de icke ledarledda bollträningspassen (gäller drop-in passen i volleyboll, basket och fotboll, innebandy) av samma anledning. 


Städfrekvensen har ökats på utsatta ytor som pekskärmar, dörrhandtag och ledstänger. Du kan hjälpa till att minska smittspridningen ytterligare genom att torka av utrustningen före och efter du använt den.

Alla våra omklädningsrum hålls öppna. Då kan vi sprida ut oss i fler rum, men du som kan får gärna byta om och duscha hemma.

Vill du hellre träna utomhus just nu? Du kan ändå träna med oss, vi har utökat schemat med utepass.

För dig som är hemma och inte kan träna hos oss just nu så livesänder vi pass på Facebook på vardagsförmiddagar. Som medlem kan också ta del av LesMills on demand för att träna hemma. 

Följ oss i våra sociala kanaler, då kommer du att få tips på fler övningar och rolig träning du kan göra hemma.