Schema

Här hittar du IKSU kampsports träningstider.

Förhållningsregler med anledning av coronasituationen

Senast uppdaterad 2021-06-26 Senaste ändringarna:
• Uppdaterade förhållningsregler för personer födda 2001 eller tidigare med start 2021-06-28.

Vi förbehåller oss rätten att ändra förhållningsreglerna och schemat omgående utifrån pandemiutvecklingen, direktiv från myndigheter/förbund eller om vi av någon annan anledning bedömer det nödvändigt.

 

Träning för personer födda 2001 eller tidigare

Följande gäller med anledning av covid-situationen:

  • All träning sker på egen risk. Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under en idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.
    • Läs på 1177 vad som gäller för egenprovtagning och följ dessa rekommendationer.
  • Alla träningspass har begränsat antal deltagare och bokningskrav gäller för alla utom för barngrupperna.
  • Inga åskådare eller gäster tillåts på passen. Det gäller även för barn/ungdomspassen om inget annat överenskommits med tränaren.
  • Vi sprider ut oss väl och håller avstånd till de vi inte tränar med. Detta gäller såväl innan och efter som under passet.
  • Vi begränsar antalet träningspartners genom att i början av varje pass dela in oss i grupper om fyra. Under passet tränar man sedan enbart med de andra i sin lilla grupp. På friträningarna har var och en ett eget ansvar för att endast träna med ett fåtal träningspartners per pass.
  • Innan passet, kom ihåg att tvätta händerna och byt gärna om hemma.
  • Res till och från träningspasset individuellt eller med personer från din slutna grupp.
  • Anländ till passet tidigast 5 min innan det startar och lämna lokalen direkt efter att träningen är avslutad.
  • Läs även rubriken “Vid exponering eller positivt covid-svar”.

 

Träning för personer födda 2002 eller senare

Följande gäller med anledning av covid-situationen:

  • Kampsportslek är inställd tills vidare.
  • Övriga barngrupper för de som är födda 2002 eller senare, tränar med följande anpassade förhållningsregler. Observera att det är du som förälder som ansvarar för att punkterna 1 och 2 följs.
  1. All träning sker på egen risk. Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under en idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.

◦ Läs på 1177 vad som gäller för egenprovtagning och följ dessa rekommendationer.

  1. Innan passet, kom ihåg att tvätta händerna noga och byt gärna om hemma.
  2. Inga åskådare/gäster tillåts på passen. Undantag kan göras efter överenskommelse med tränaren.
  3. Vi försöker organisera träningen för att undvika för sporten icke nödvändig närkontakt.
  4. Vi begränsar antalet träningspartners genom att i början av varje pass dela in barnen i mindre grupper (ca 4 per grupp). Under passet tränar barnen enbart med de andra i sin lilla grupp.
  5. Läs även rubriken “Vid exponering eller positivt covid-svar”.

 

Vid exponering eller positivt covid-svar

  • Om du får ett positivt covid-svar…
    …gäller träningsförbud för dig i 10 dagar efter symptomfrihet.
    …ska du informera Maria Nordberg (sektionsstyrelsen) om detta (070-2005426).
  • Vid bekräftade fall…
    …kommer alla som tränat direkt med personen informeras om när exponeringen skedde (via sms).*
    …kommer alla som deltagit på de aktuella träningspassen att informeras (via e-post).*
    * För minderåriga är det vårdnadshavare som informeras. Detta sker i den utsträckning vi kan ta reda på vem som tränat med vem. Ingen förteckning över vilka som tränat med varandra kommer att göras av ledarna.
  • Träningsförbud i 10 dagar efter exponering gäller för den som…
    …tränat direkt med en person med bekräftad covid.
    …utanför träningen bor eller har umgåtts med med en person med bekräftad covid.
    • Läs på 1177 vad som gäller för egenprovtagning och följ dessa rekommendationer.
    • OBS! Även vid negativt svar gäller träningsförbudet i 10 dagar efter exponering.
  • För den som bor tillsammans med någon med bekräftad covid-19 gäller att återgång kan ske utifrån de råd som givits från sjukvården.

 

Frågor

Har du frågor kring våra anpassningar och ovanstående rutin, kontakta Maria Nordberg från sektionsstyrelsen (070-2005426).

 

 

Schema vecka 26-34

OBS! Schemat kan komma att justeras med kort varsel om de allmänna råden och/eller riktlinjerna från våra idrottsförbund ändras.

Barn- och ungdomar kan träna gratis på Sommarmattan hela sommaren. Läs mer på Sommarmattan-sidan.

 

Måndag

18:30-20:00 - Friträning, ej tränarlett pass

 

Tisdag

18:30-20:00 - Friträning, ej tränarlett pass

 

Onsdag

Vecka 31-34: 18:00-19:15 - Juniorer (födda 2004-2008), Sofie, Johan, Karl, Emil

Passet är en del av Sommarmattan och deltagande är gratis även för den som inte är medlem.

 

Torsdag

18:30-20:00 - Tränarlett pass för alla sporter, olika tränare

 

Lördag

10:00-11:30 - Friträning, ej tränarlett pass

 

 

Kontakta oss

Verksamhetsansvarig:
Karl Dahlgren
0735-705715
info@iksukampsport.se

Ansvarig barn- och ungdomsträning:
Matilda Frycklund
073-270 80 39
info@iksukampsport.se