Träningstider, kendo

Tisdagar: 19.00 – 21.00, Newcastle

Första timmen grundträning (oftast utan rustning)
Andra timmen avancerad (med rustning)

Torsdagar: 19.30 – 21.00, Rom

Första halvtimmen grundträning (oftast utan rustning)
Andra timmen avancerad (med rustning)

Fredagar: 06:30 – 07.30, Newcastle

Vid intresse (vi kollar av i mitten av veckan hur många som kan, är vi färre än 4 ställs passet in)

Söndagar: 10.00 – 12.00, Newcastle

Första timmen grundträning & Kata (oftast utan rustning)
Andra timmen avancerad (med rustning)

Första och sista passen

Första passet: 3 januari 

Sista passet: 28 maj

Icke-datum och inställda träningar

13/1, Kangeiko
10/2, Inställt
18/4, Skärtorsdag
30/4, Valborgsmässoafton
30/5, Kristi Himmelfärdsdag

 

Veckoteman VT-19

Terminens träningar är uppdelade i fyra block, med olika fokusområden. Varje vecka har ett särskillt fokus inom det blocket.
Obs. dessa kan komma att ändras under terminens gång.

 

Tema Fötter | Feet

V. 7 Ashi-sabaki / Stora tekniker – Fotarbete | Footwork,  | Big Techniques. 

 

V. 8  Små tekniker / Ki-ken-tai-ichi | Big Techniques,  – Ett steg en attack

 

V. 9 Ashi-sabaki / Fumikomi – Fotarbete | Footwork / Attacksteg | Attack stomp

 

V. 10 Ashi-sabaki / Kirikashi – Fotarbete | Footwork / Huggserie | Cutting sequence

 

––––––––––––––––––––– 

Tema Kropp | Body

V. 11 Seme – Press & kontroll / Pressure & control

 

V. 12 Zanshin / Sutemi

 

V. 13 Tsuba-zerai / Hiki – Klinchposition | Clinche position / Bakgåttekniker | Backwards attack

 

V. 14 Uchikomi-geiko / Kakari-geiko – Reaktionsövning / Reaction exercise, 

 

–––––––––––––––––––––

Tema Händer | Hands

V. 15 Tenouchi/Sae – Träff

 

V. 16 Osae/Harai – Slå undan motståndarens svärd

 

V. 17 Oji-waza  – Kontringstekniker / counter attacks

 

V. 18 Shiai  – Tävling / Competition (inför NM)

 

–––––––––––––––––––––

 

Tema Huvud | Head

 

V. 20 Kiai – Fokus skrik

 

V. 21 Zanshin/Sutemi 

 

V. 22 Shinsa – graderingsträning / Grading practice

 

V. 23 Shinsa – graderingsträning / Grading practice

 

–––––––––––––––––––––