En av de största fördelarna med att löpträna är att det är så enkelt att utföra. På med ett par sköna skor och häng med!

IKSU:s löpning gör du i grupp med en instruktör som guidar dig genom passet. Du kan välja mellan Löpning, Löpning Intervall och Löpning Trail. Under våren 2021 startar också Löpning Långpass. För att utveckla din kondition snabbare rekommenderar vi dig att testa både pass där du håller längre distanser och pass med intervaller. Häng med oss och upplev den härliga känslan av att löpträna tillsammans utomhus!

 

Löpning 45 (6.30 min/km)
Löpning 45 är löpning i grupp där vi springer under ca 45 min. I detta pass håller vi ett tempo på ca 6.30 min per kilometer. Distansträning är basen i vår löpträning och tanken är att du ska hitta ett behagligt prattempo. 

Löpning 55 (6 min/km)
Löpning 55 är löpning i grupp där vi springer under ca 55 min. I detta pass håller vi ett tempo på ca 6 min per kilometer. Distansträning är basen i vår löpträning och tanken är att du ska hitta ett behagligt prattempo.

Löpning 55 (6.30 min/km)
Löpning 55 är löpning i grupp där vi springer under ca 55 min. I detta pass håller vi ett tempo på ca 6.30 min per kilometer. Distansträning är basen i vår löpträning och tanken är att du ska hitta ett behagligt prattempo. 

Löpning Intervall 45
Löpning Intervall utmanar dig, gör att du orkar mer och blir snabbare eftersom du måste flytta dina gränser. Intervallerna ser olika ut beroende av instruktörens upplägg och kan ske på planmark eller i backe, vara långa och sega eller korta och snabba. Passets längd är 45 minuter och passar alla oavsett tidigare erfarenhet.

Löpning Trail Nyböjare 45 
Ut och njut i skogen med små trippande steg som är nyttig för kropp och knopp. Löpning Trail Nybörjare är ett pass för dig som vill utforska löpning med naturen i fokus. Här och nu är det enda som räknas! Löpning Trail sker på olika platser i Umeå som bestäms från vecka till vecka. Medtag pannlampa och dubbade skor. Passets längd är ca 45 min. Sträckan anpassas efter nivån på gruppen.

Löpning Trail 55 och 70
Ut och njut i skogen med små trippande steg som är nyttig för kropp och knopp. Löpning Trail är löpning i grupp med naturen i fokus. Här och nu är det enda som räknas! Löpning Trail sker på olika platser i Umeå som bestäms från vecka till vecka. Medtag pannlampa och dubbade skor. Passets längd är ca 55-70 min. Sträckan ca 6-10 km beroende av passets längd.

Löpning Långpass 90 (7 min/km)- Nyhet våren 2021
Ett distanspass där vi joggar längre tid än vi annars brukar göra. Syftet med långpass är att utmana kroppen så att det känns enklare nästa gång du springer ett längre pass. Vi springer i ett lugnt tempo, 6:30-7:30 minuter per kilometer. Vill eller behöver du avbryta tidigare än 90 minuter är det självklart ok.

 

Bra att veta

Ta med pannlampa och reflexväst

Vi rekommenderar att använda dubbskor.

Deltagare checkas in av instruktören på plats och behöver inte hämta ut sin biljett på anläggningen.

All träning sker på egen risk.

Köldgräns -15 grader.

ACCESS

Giltigt IKSU-kort
Entré

 

PLATS
IKSU sport - samlingsplats, utanför entré Norr
IKSU spa - samlingsplats, utanför entrén
IKSU plus - samlingsplats, utanför entrén
Bräntberget - samlingsplats vid utegymmet längst ner i backen